Wednesday, June 5, 2013

Doa Untuk kekasih

Ya Allah...
jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu. ...

Ya Allah.....
Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cinta ku pada Mu

Ya Allah...
Jika aku jatuh hati....
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada Mu
agar tidak aku terjatuh dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbani....
jika aku jatuh hati
jagalah hati ku padanya
agar tidak aku berpaling kepada Mu

Ya Rabbul Izzati......
Jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
agar tidak aku lalai
dalam merindukan syurga Mu...

Ya Allah....
Jika aku menikmati cinta kekasih Mu
Janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhir Mu

Ya Allah....
jika aku jatuh hati pada seseorang
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang
menyeru manusia kepada Mu

Ya Allah....
jika kau halalkan aku merindui seseorang
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya pada Mu

Ya Allah.....
Engkau mengetahui
bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada Mu
Telah berjumpa untuk taat kepada Mu
setelah bersatu dalam dakwah Mu
telah berpadu dalam membela syariat mu
Kukuhkanlah ikatannya

Ya Allah
kekalkanlah ikatannya
tunjukanlah jalan-jalannya
penuhilah hati-hati ini
dengan Nur Mu yang tidak pernah pudar
lapangkan lah dada-dada kami
dengan keimanan kepada Mu
dan keindahan bertwakal ke jalan Mu

Amin..Ya Rabbal Alamin


Allahu Rabbi, aku minta izin
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta

Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya engkau

Allahu Rabbi, aku punya pinta
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta

Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas

Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi, izinkanlah
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan cinta-Mu
Dan membuatku semakin mengagumimu

Allahu Rabbi
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi, pintaku yang terakhir
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta

Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu

Amin..

No comments:

Post a Comment

Every Journey Is Unique

 There is someone who says, 'Being pregnant at this age (in my 40s) is exhausting,' and I ask, 'Is it true?' She responds, &...