About Us

Sunday, June 28, 2015

Men are from Mars Women are from Venus







Lepas sahur sama sama...

Ada bunyi msg masuk.. Sibuk aku buka handbag aku.. Lah.. Rupanya msg dia.. Aku tolong buka...
"Buat apa.. Niat biar tulus kerana nya" . Aku tanya siapa.. Dia kata perempuan tu.. Aku save numbernya...

Lalu.. Aku buka kat whatsapp.. Fine.. Muka budak baik.. Ex dia muka baik..

Aku tanya dia.. "Muka dia baik kan?" Sunguh kebudak budakan pertanyaan aku.. Sememangnya perempuan.. Bila cemburu.. Boleh berubah bermacam rupa.. Untung aku bertanyakan soalan macam budak.. Kdg kdg ada yg berubah jadi singa dan jembalang.. Semuanya .. Hanya kerana kelemahan kita.. Bilamana kita mencintai manusia lebih dari Allah.. Masyallah.. Ampun kan aku Ya Allah..

"Aku harus sedar hati dia milik kau.. Kau yang memegang hatinya.. Lalu. Aku harus bermohon pada kau agar dia setia.. Aku sedar bukan minta pada dia.. Kerana dia manusia biasa.. Yang tak lari dari dosa..."

Aku pandang muka dia lagi... " muka ayang jahat kan?" Dia diam... Malas nak jawab.. Kesalahan lelaki... Malas nak layan kononnya tak nak bergaduh... Sedangkan perempuan mengharapkan respon walaupun kau menipu.. Menipu sunat... Cakap je lah.. " tak... Muka ayg baik" .. Susah kan... 

Men are from mars... Women are from venus...

Dia masih membisu.. Hah.. Nak kata muka aku jahat lah tu.. Aku bakar dia lagi.. " muka ayg macam bitch eh? Macam bitchy eh b?".. Terpana dia ngan soalan aku.. Muka dia berubah.. Bukan marah tapi kesal dengan statement aku..

Lalu..dia pandang aku.. Tepat kat mata aku... " siapa yang cipta muka kita? Adakah kita ada hak untuk menilai rupa yang dicipta oleh dia" ... Aku pulak terpana... Aku rasa menyesal ... Kerana cemburu aku lupa.. Aku telah mempersoalkan ciptaanNYA...

" Sayang, rupa kita kan dicipta oleh dia.. Kalau kita mempersoalkan bermakna kita mempersoalkan dia jugak.. DIa dah jadikan kita sesempurna ciptaan.. Kasih sayang b pada ayang bukan berdasarkan paras rupa.. Insyallah.. " 

fine... Ayat terakhir dia.. Bagi aku terangkat sikitlah.. Boyfreind ku ustaz rupanya.... Hahahha..bye...




10 comments:

  1. Replies
    1. hahhah.. bila baca ni macam cerpen.. tapi masa tu.. macam drama tv..

      Delete
  2. ooh?

    memang betul. lelaki memang selalu buat tak peduli. lg lama die tak peduli, lagi sakit hati...

    be cool ye kawan...

    hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya.. tak salah kan dia jawab je.. dari membisu .. tipu pun takpe

      Delete
    2. kadang-kala diam tu jugak yang tak membawa masalah.

      believe me. zaman rumah tangga lebih baik lelaki tu berdiam sementara perempuan tengah marah. kalau tak porak peranda jadinya.

      Delete
  3. Akak dah baca dah buku tu dan sumpah sampai sekarang masih tak faham dgn lelaki....hahaha...alam percintaan memang indah moga berkekalan hingga ke jannah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. tapi kalau tanya lelaki.. mereka takkan faham peempuan pula.. anyway thanks kak.. insyallah

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. laluilah Dunia Bercinta dgn tenang..Jgn tlampau mengharap ttpi ttap trus berDoa n usaha ke arah Yg lbh baik supaya dpt Redha dan barokahNya...xde apa yg leh judge dr Wajah sseorg yg pntg Hatinya..Seribu satu Rahsia suka dan duka di sbalik wajah yg smtime klihatan nonsense. Ok #gudluckwithurrelationship#nikahnntisharekatblogniwei!!!#18thramadhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Tulah.. Terlupa sekejap.. Insyallah.. Nikah nanti.. Ada live update.. Hihi.. ;)

      Delete