Friday, June 5, 2015

Checkers hypermarket, section 15, shah alam

Salam semua... Tadi aku jenjalan sambil shopping barang dapur kat checkers hypermarket....


First time aku datang sini... Tak tau lah samada aku yang tak tau atau memang masih baru. Terletak di section 15. berhampiran kawasan kilang kilang.

Masa memula nampak signboard ni tanya Asyraf.. Apa ye ni b? laju je jawab .. kilang makanan.. huhuhu.. main hentam je... ni hypermarket lah... pasar borong....huh.. saja je.. 


Tengok... Kawasan yang agak besar.... kiranya kalau nak parking tak lah susah.. senang je. parking depan pintu masuk. Lagipun yang datang sini semuanya sekejap sekejap je.. so orang keluar masuk agak cepat lah...


Masuk masuk macam wow... Ada banyak benda jual.. Dan murah murah


Ada ice cream.. bermacam macam jenis... banyak pulak tu.. dari yang brand murah sampailah yang brand mahal.... terkeliur tengok



Dan juga bahan tenusu.. ada macam macam brand.. 


Ikan dia pon segar... Harga tak pasti.. sebab tak masak ... hihi


Sayur dia pon segar.... rasa macam nak beli je.. aku kan peminat tegar sayuran..btw, pisang pon banyak bergantungan.. aku tak ambik gambar


Tengok ni... Ada biskut butang... Ni nama nya flashback...teringat masa kecik kecik suka makan dia punya gula... tinggalkan biskut dalam tin...pastu kalau nak makan mesti kumpul semua kaler.. tak silap aku ada kaler hijau, pink, putih dan kuning


Ada beras... Tak taulah murah ke tak. Jarang beli beras...


Tengok ni jajan dia...memang berpeket peket... boleh gugur rambut kalau makan 


Close up sket


Ni asyraf jumpa... Excited dia.. Katanya masa kecik kecik suka makan...
Huh.. Janji nak bagi separuh... Lupa ke buat buat lupa...


Aku plak excited tengok ni.......huhu


Ni saja je ambik gambar... Buat yang ada anak tuk buat perbandingan harga


Besar kan....macam gudang.. Lupa nak bagitau... Kita boleh beli secara pukal..... Dan harga lebih murah..


Ni sampai atas kepala pon ada barang... Cuak gak... Takut jatuh...


So... Sesiapa yang tinggal shah alam boleh lah jenguk jenguk pasar borong ni... Ternyata lebih murah dari tesco dan giant..

1 comment:

  1. memang berbaloi membeli tapi kadang kadang especially bahagian ayam segar bahagian memotong ayam agak menyakitkan hati. Lebih lebih lagi bila ada membeli borong utk peniaga. Kenapa memotong utk peniaga borong tidak diasingkan. Kami pembeli harian tidak dihiraukan.
    Pada 27/9/20 kol 2.00 tengahari saya dgn bbrp pembeli tidak dihirau oleh pekerja memotong ayam. Ada 3 org. Mungkin supervisor tiada. Dibiarkan aje kami menunggu. Mrk pusing melihat dan tidak menghiraukan kami. Saya setiap minggu membeli di checkers utk mingguan stok. Ada bbrp kali terkena tapi kali ini saya naik angin sampai saya bersuara dan sorg staff tu mengomel. Saya tahu penat tapi ambil perhatianlah dan ambil pembelian kami utk dipotong. Ni buat tak tahu nak habiskan utk pembelian borong itu. Kami TIDAK penting ke?????
    Saya ni menjadi panel Kantar surveyor utk hypermarket sebegini. Rugi saya menjadi pembeli dan bagi rating setiap minggu jika customer service mereka sucks.

    ReplyDelete

Every Journey Is Unique

 There is someone who says, 'Being pregnant at this age (in my 40s) is exhausting,' and I ask, 'Is it true?' She responds, &...