About Us

Monday, July 22, 2013

Mask pisang - untuk lembabkan kulit

Gambar pisang dari google.. haih bulan puasa ni tengok pisang pun sedap




Siapa suka makan pisang?
Aku suka..
dulu aku makan pisang pasal nak kurus.
kononnya boleh bagi energy dan tak payah makan nasi..
FAILED... aku tetap makan nasi dan pisang..

Selain dari boleh kuruskan badan
ada khasiat pisang yang lain..
boleh cantikkan muka????
emm.. lebih tepat boleh dijadikan mask..
Mask yang memberikan kelembapan dan melembutkan kulit yang kasar macam jalan tar

Caranya ???

Ambil sebiji pisang sederhana besar.
hancurkan?lenyyekkan pastu tepek kat muka dan leher.
tunggu 10 hingga 20 minit untuk melihat hasilnya

Selain dari itu....
Ada lagi satu popular mask recipe

1/4 cawan plain yogurt
2 tb spoon honey
1 biji pisang (sederhana besar)

Selamat mencuba ye



2 comments:

  1. Macam buat masker ni.. cocoklah utuk pempuan ^^

    ReplyDelete
  2. maaf, sampai ke sudah umur dah 26tahun saya xreti nk makan pisang. kalau pisang goreng makan la..

    ReplyDelete