About Us

Thursday, July 18, 2013

Kenapa orang kaya susah nak dapat anak

Salam..
Tadi berborak dengan kakak kakak kat office .. dari cerita keluarga sampailah artis.. maklumlah sekarang kan tengah hangat cerita Ashraff Muslim kawin kat Thailand…

Biasalah kalau kaum perempuan mesti ceritanya akan menyebelahi kaum perempuan .. lebih lebih lagi kalau bab bab poligami ni..

Lupakan sebantar kisah Ashraff kawin dengan Wan Sakinah di Thailand.. Dah ramai sangat cerita pasal dia…

Tapi ada yang menarik dan tersentuh kat hati aku keluar dari mulut seorang kakak ni..
Asalnya aku bagitau dia.. Ashraff kawin lagi pasal tak dapat anak… pastu akak ni pon kata.. ohh ye lah… zuriat kan.. pastu tetiba dia cakap eh.. Lisa Suriahani pun belum kan? Ehhh Siti Nurhaliza pun belum ada anak..

Aku angguk.. ye lah… diorang pun dah lama kawin tapi belum ada rezeki… Duit banyak…

Tapi betul lah akak ni kata…
Ain, ada hikmahnya kadang kadang Nampak ramai sangat orang orang kaya dan berduit ni ntah mana silapnya tak dapat anak.. bertahun tahun kawin pun tak dapat zuriat… Bukan takda duit nak berubat… Tapi sebenarnya mungkin Allah saja buat macam tu.. tak perasankah orang yang kurang mampu, biasa biasa senang je dapat zuriat..kadang kadang sampai boleh jadi team bola.. takder hal punya... pastilah ada hikmahnya..

Dah tentu orang kaya ni banyak duit.. anak Yatim ramai.. kalaulah semua orang kaya mudah dapat anak.. sudah tentulah takda anak Yatim yang dijadikan anak angkat oleh orang kaya..
Mmm .. logic juga kan.. tak terfikir pulak aku selama ni.. sambil dalam hati.. Ya Allah besarnya kuasa Engkau Ya Allah

3 comments:

  1. Allah jadikan manusia tu dah cukup adil.. dia murahkan rezeki harta, dia tarik rezeki zuriat. di murahkan rezeki zuriat, dia kurangkan rezeki harta supaya kita semua hidup saling memerlukan antara satu sama lain. sentiasa ada connection.. yang kaya boleh bantu yg miskin.. boleh tumpang kasih sayang anak orang miskin

    ReplyDelete
  2. HI LekatLekitGurl,

    betul tu... selalunya kita yang tak bersyukur kan... bila Allah tarik sedikit kita rasa sedih sangat..s edangkan pasti ada hikmahnya

    ReplyDelete
  3. setiap manusia dah tertulis oleh Allah rezeki baginya, hanya mati yang memisahkan setiap yang hidup dari dunia(termasuk rezeki)
    Marilah kita bersyukur dgn apa yg kita ada, baca Al - Quran kerana umat Islam sekarang semakin jauhhhhhhh dengan Al Quran (bacalah Terjemah Surat Al Waqiah Ayat 75-87)

    ReplyDelete