Friday, March 6, 2015

Kekecewaan

Pernah tak lalui satu fasa di mana korang melalui rasa kecewa yang mendalam?
Kecewa tu satu perasaan yang dikurniakan oleh Allah dalam menguji hambanya.Adakah kita sentiasa ingat pada Nya tatkala gembira Dan juga berduka.
Selama 27 tahun,aku hidup tanpa ada matlamat hidup yang jelas. 2015 telah membuka 1 lembaran baru dalam hidup aku. Aku menemui cahaya yang menyinari kegelapan dalam hidup ini. 1 harapan yang selama ini aku tunggu. Aku telah ditemukan dengan jodohku. Segalanya berlaku dengan sangat pantas.
Segala matlamat telah dicurahkan dengan segala usaha yang Ku mampu. Berkat dengan restu IBU Ku,kasih bapa ku Dan cinta dari dia, aku melangkah dalam mencari rezeki dalam memastikan yang terbaik untuk semua.
Tapi apa yang mengejutkan ,aku telah gagal. Buat kali pertama aku rase kecewa. Aku kecewa dengan diri Ku. Rase dunia seakan gelap untuk seketika. Terasa yang aku tidak berguna. Rasa seperti aku telah mengecewakan semua orang. Impian membina masjid jadi gelap seketika.
Tetapi,alhamdulillah semua orang di sisi aku memberi sokongan pada ku tatkala aku dalam keadaan yang lemah terutama IBU bapa dan kekasih hati. Aku bangkit menyahut cabaran dunia yang berlaku kejam pada diriku INI
Nukilan ikhlas
Asyraf

2 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. kecewa bukan satu pengakhiran tapi satu permulaan.. Jangan hadap kecewa tanpa berbuat apa2.. mulakan langkah pertama semula.. semua manusia pasti lalui kecewa cuma beza bagaimana kita menerima kekecewaan tu

    ReplyDelete