About Us

Saturday, March 7, 2015

Kisah ida dan laki curang dia.

Eh... Kenapa nangis ni ida? Tanya aku pada sahabatku ida... Tergesa gesa aku jumpa dia tadi.. Dok sebelah section je.. Lama gak kenal ngan dia... Tak sellau jumpa..tapi tau setiap peristiwa hidup dia...

Aku nak pinjam lima puluh boleh? Tanya ida.... 

Lah... Boleh je... Kenapa ni? Laki ko tak bagi duit ke? Tanya aku..

"Babe.. Laki aku accident last week. Kaki dia teruk... Doktor kata boleh baik.. Tapi ambik masa.. Paling cepat setahun... Aku kene cari keje... Ni resume aku.. Kot kot office ko nak cari staff...aku takda qualification.. Tapi ko tau kan aku pernah jadi receptionist dulu"

Aku mengangguk... Ye.. Dia pernah jadi receptionist.. Sembilan tahun dulu kot... Aduh... Susahnya hati aku.... Mana nak hulur resume dia ni... Terbayang aku kat anak anak dia tiga orang. Semua pon sekolah lagi...

"Aku kesian kat laki aku babe... Teresak esak dia nangis .. Sakit kan babe... Kaki kot... Sakit hati aku melihat penderitaan dia babe.. Tapi aku syukur nyawa nya masih panjang babe..... " sambil tu mengalir air mata ida....

Aku sebenarnya tengok nangis.. Tapi aku terimbau kisah dua tahun dulu kot... Kalau tak silap aku

Dua tahun lalu....

"Ida.. Jangan lah nangis....." Aku usap bahu dia

" tak sangka ain... Laki aku ada hubungan ngan kawan office dia.. Pergi genting... Pergi hotel... Aku jumpa gambar diorang dalam bilik .... Laki aku curang ain..." Ida macam gila aku tengok... Hentak hentak meja sambil nangis...

" aku kan harap laki aku nanti masa tu jatuh sakit.. Pastukan ain.. Aku nak tunjal kepala dia.. Aku nak curang depan dia.. Aku nak sakitkan hati dia ain... Aku tak nak jaga dia ain.. Aku nak tinggalkan dia... Aku harap benda tu berlaku.. Biarlah tuhan balas.. " tak silap aku ni lah ayat ida lebih kurang cam ni...

Doa ida dimakbulkan.. Bukan sakit teruk macam ida minta.. Tapi accident teruk.. Tak mati pun tapi cukup untuk dia hidup dan insaf tengok ida yang dia curangi mati mati berkorban untuk lelaki curang macam dia... Terdetik gak nak ingatkan ida kisah dua tahun dulu... Tapi tak baik lah..

Aku buka beg... Kuar kan seratus.. Semoga dia dapat keje.... Amin..

-Ain-


3 comments:

  1. ok.

    kalo aku jadi ida, aku mgkin akn cakap bnd yang sama.

    tp nak buat mmg tk sampai hati.

    ReplyDelete
  2. saya pun dah lama tak kerja. dalam 5 tahun lepas kawen.. Perempuan ni masa marah macam2 keluar padahal kadang2 hanya kat mulut tak terdetik pun dendam di hati sebab tu Allah bagi kuasa talak pada lelaki.. Hope suami dia lebih menghargai isteri dia lepas ni

    ReplyDelete