Sunday, December 20, 2020

Video Editing Through Phone. Recommended!

Assalamualaikum semua.

Soooooooooooo, entri hari ni adalah tentang video editing. Yeayyy. 

Sekarang ni macam 1 trend untuk ramai orang record video, samada untuk dikomersialkan atau pun untuk menjadi koleksi peribadi. 

Tapi takkan la kita nak simpan "raw" video macam tu kan. Paling tak pun mesti la nk edit ada bunga2 sikit supaya nampak cantik and menarik. Nak nak bila kita nak tunjuk atau share pada orang lain kan.

Kalau kita tengok dalam playstore atau app store, ada terlalu banyak apps yang boleh kita guna. Tapi tapi tapi, apps mana pulak yang pulak yang "senang" dan "user friendly"?

Tu satu soalan yang bagus. Dulu dulu kalau pakai pc or laptop, aku just guna Windows Media Editor and apa tah satu lagi software.. Boleh la untuk amateur macam aku buat editing. Tapi sekarang zaman dah canggih.. Semua pun pakai phone je. 

So ni apps yang aku nak recommend pada semua. So far aku belum "digest" habis lagi. But aku tengok apps ni antara yang dapat review yang baik. Even kita tengok star rating dia pun not bad gak. 4.8. Secara am nya apps ni antara yang dapat sambutan yang baik.

                    video editing apps

Even bila kita Google pun, apps ni antara yang recommended tau. Macam mana pula nak pakai kan?

Jangan risau...... Aku ada sorang kawan.. Dia dah buat tutorial siap- siap dah untuk mcam mana cara nak pakai. Atleast bila semua orang dah ada basic, lagi senang nak explore yang advance nanti tu.



Ha ni la channel la member aku tu.. Nanti korang rajin rajin la jenguk dan jangan lupa subscribe ya. Tu siap aku letak direct link lagi. 

Heheheheh


OK, next round kita jumpa... Maybe entri aku pasal turorial lain pulak ya


-asyraf-

4 comments:

  1. Good tutorial video. At very least a basic startup for everyone

    ReplyDelete
  2. sekarang senang boleh edit pakai phone je kan

    ReplyDelete
  3. Saya pun guna inshot, friendly user untuk editing video yang simple :)

    ReplyDelete
  4. banyak da skrang yang buat benda jadi mudah..
    saya belum pernah guna inshot.. nnt blh tngk2 macam mana..

    ReplyDelete

Every Journey Is Unique

 There is someone who says, 'Being pregnant at this age (in my 40s) is exhausting,' and I ask, 'Is it true?' She responds, &...