Saturday, March 19, 2011

9 JENis WaNita Yg Jd PerHatian..

Kadang kadang rasanya penat lah nak mencuri perhatian lelaki kan?? korang tak ke? aku je ke?? aik aik aik.. 
aku sorang je yang memerlukan perhatian lelaki eh..


Korang tidak atau TAK NAK mengaku... Honestly.. aku tegaskan tak salah kalau kita berusaha untuk mencuri perhatian suami kita (aku belum kahwin so... Pakwe aku lah) Opss.. jangan salah faham dengan statement aku.. bukan lah aku nak ambil perhatian dia dengan benda benda tak senonoh lah.. selalunya.. aku mesti berusaha unutk jadikan diri aku ni lebih cantik lah, kuruslah.. pendek kata apa sahaja yang boleh di buat agar Si DIA hanya memandang aku seorang... dan KATAKAN tidak pada yang lain.. 


Ada yang kata alah... kalau lelaki benar benar sayang kan kita, dia kena  terima kita seadanya.. TAPI.. korang pasti ke yang suami korang atau boyfren korang tergolong di dalam lelaki yang terima seadanya itu??


Dan... kalau kau dah cakap macam tu, aku takleh nak kata apa.. so.. kalau lah suami kita tinggalkan kita pasal kita dah tak menarik, korang jangan nangis... pasal.. dulu dengan megahnya korang kata dia kena terima kita seadanya dan kutuk kutuk orang yang sibuk nak cantik( terjadi kepada sahabat aku) 


Bagi aku aku tak nak tanggung risiko.. kalau boleh , biarlah penampilan aku sedap mata memandang.. 


Emm.. ada SUAMI kita kata... Takpelah.. i tak kisah u gemuk.. i tetap sayang u...


OHHH NO NO NO... jangan percaya kata manis begitu... (mak aku pesan) 


Memang mereka akan tetap terima kita seadanya... tapi korang sanggup ke dia mencuci mata di luar sedangkan kita kat rumah hanya tempat melepas apa yang dilihat di luar..


 Boyfren aku kata, dia tak nak tipu aku.. dia tak suka aku gemuk sangat dan comot... dia kata lelaki tipu kalau dia kata kita cantik walupun kita masa tu selebet giler... ITU Kata dia( boleh di ambil kira bcoz dia lelaki, dia memang tak sayang mulut pon)


ok.. bagi aku NO HARM lah... bukannya susah...jaga je lah apa yang patut kan...


Tapi kalau kita dah usaha SI DIA tetap tinggalkan kita... Its ok...
Sekurang kurangnya orang akan kata:


Bodohlah SI polan tu tinggalkan bini dia.. bini dia dah lah cantik, solid..bodoh betul..


ATAU orang akan kata :


Lah.. patutlah dia tinggalkan bini dia.. kalau aku pon tak sanggup .. dah lah bini dia gemuk.. lah.. bla bla  bla(bab kutuk ni serah kan je pada lelaki) 




Mungkin ada di kalangan reader yang tak suka apa yang aku kata, pendapat masing masing


Apa salahnya kita cantik untuk suami.. suami kita juga kan??? 


Aku tak rasa lelaki nak tengok isteri dia yang comot dan busuk ... Hey... dia orang pon ada taste lah..


Tapi selain kecantikan.. ada lagi yang perlu kita ambil berat .. Di bawah adalah petikan yang aku dapat dari email forward kat office.. sama sama lah ye kita berusaha menjadi yang terbaik di mata suami kita...Opps.. boy fren aku.. aku lom kawin lagi.. 



1 . SIKAP KEIBUAN
Banyak lelaki yg terpikat pd wanita yg bersikap keibuan,lembut , mengambil berat dan penuh kasih sayang.Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketikasedang stress,cemas, gelisah dan senang. ( Kalau muka kau garang macam singa ... laki kau pun takut nak balik rumah.. baik dia kawin dengan singa kat zoo.. apa bezanya kan)


2 . KEANAK-ANAKKAN
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakkan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki.Mereka terasa terhibur dengan keletah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati.Tetapi sikap keanakan yang menyenangkan. Misalny­a kemanjaan wanita yg membangkitkan naluri kebapaan dan
kelakian lelaki,wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.( ala.. manja manja sikit lah.. ni tak . bila dia minta di manjai, korang kata depa buang tebiat)


3 . PENUH PENGERTIAN
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima
seadanya.Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yg tepat utk berbincang masalah dan sebagainya. (Ni masa laki kau sibuk nak pergi kerja masa tu lah kau sibuk nak carik gaduh.. tu yang elok elok takder ot, terus balik lambat)




4 . MENGHARGAI
Wanita yg menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki.Berbeza dgn wanita yg suka diperlakukan dgn lembut,lelaki suka dihargai ,dipuji dgn tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Pengharg­aan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.( tak salah puji suami, ni tak kalau jumpa kengkawan, asyik mengadu perihal suami  yang begini lah begitula, dah lah tu lagi puji puji suami org lain.. tu yang suami kau pergi puji pompuan lain)


5 . MENJAGA PENAMPILAN
Lelaki menyukai wanita yg pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik,bersih, kemas dan menarik.Penampilan yg baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.(kan aku dah kata, tak percaya ke)


6 . PANDAI BERBICARA
Lelaki tertarik dgn wanita yg pandai berkomunikasi dan boleh diajak
berbual.Walau walau topik perbualan yg disukai lelaki berbeza dgn topik kegemaran wanita,wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yg pasif,tetapi dapat memberi respon dan pendapat yg baik,serta mengalihkan topik yg agak serius kepada perbualan yg lebih menarik.(Ni tak.. bila laki kau cerita pasal bola, kau bising bising lagi ugut tidur luar bilik bila tiba musim bola, tak sporting langsung.. tu yang ngadu kat bibik tu)




7 . PANDAI BERGAUL DAN MENYESUAIKAN DIRI
Wanita yg pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih dimata lelaki.Wanita tersebut tahu menghadapi org yg lebih tua dan cara berhadapan dgn orang yg lebih muda.Apabila berhadapan dgn suasan yg baru,wanita tersebut tidak gentar,malah cepat menyesuaikan diri.Dia mudah diajak kemana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.(ni nak ajak balik rumah mak mertua, ada je alasan ko..kucing nak beranak pon boleh dijadikan alasan.. hihi.. tu aku ke?)





8 . MENGHORMATI DIRI SENDIRI
Lelaki suka wanita yg menghargai dirinya sendiri sebagai seorang
wanita,bersikap sopan dan mempunyai etika.Wanita yg menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.( Ko dah jadi bini orang .. pandai pandailah... ni tak... kat office pon nak gedik... bagilah chance kat yg bujang macam aku ni.. hik hik)


9 . SIMPATI DAN PRIHATIN
Lelaki suka wanita yg murah hati,mengambil berat,simpati pada nasib yg
susah.Sayang pada kanak2 dan tidak memilih bulu.Kebaikan yg wajar dan
spontan mencerminkan hati yng mulia.Ada kecantikan dalaman pada dirinya yg memancar keluar dengan indah dan mempesona.*( Laki ko yang sedekah.. nape ko yang bising lak? kecoh betul)


**

13 comments:

  1. yup...setuju...ppuan kene jage penampilan utk laki dia...n laki dia pun kene la jage penampilan utk isteri dia...x aci la ppuan je nak kene jage penampilan kan...aku pun jage penampilan ikut ape yg makwe aku prefer...contohnye, dr aku form 2 aku suke botakkan kepala...tp makwe aku kata dia lg suke aku berambut...so dah nak dekat 2taon aku tak botakkan kpale...huhu;)

    ReplyDelete
  2. Good sharing. Personally, aku agak flexible sikit dalam bab-bab ni, cuma kalau boleh aku tak berapa berkenan dengan yang kuat nagging. Sebab aku pun kekadang nagging gak! Nanti jadi ayam dengan itik. Ha ha ha...

    ReplyDelete
  3. perempuan..


    mereka..
    penuh dengan warna warna

    :)

    ReplyDelete
  4. manueng: betul tu.. terfikir lak maybe pas ni kena buat entry psal jenis lelaki idaman malaya...

    gen: kuat memebebel ke??? huhuhu... tapi kadang kadang lelaki gak yg buat perempuan pot pet

    Intan: perempaun memang banyak ragam..

    ReplyDelete
  5. sokong dgn entry ini..kenapa?? sbbnya lelaki mmg sifat semulajadi dia sukakan mende2 yang cantik2..so sbg isteri kita kena lar jaga penampilan, tubuh badan kan!! kalo rasa xnak ler suami tu menjengah kat org lain..usaha kan tangga kejayaann..xleh mengharap dia terima seadanyaaa..mula2 mmg lar nanti lama2... hehe!!

    tips2 tu nice dearr!! tp kan picca meow2...hahaa...meremang tgkkkk!!! comey tp uwaaaa...allergic pulakkk!!


    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    ReplyDelete
  6. hehe..cantik pic kucin2 tuh..kiut hehe

    ReplyDelete
  7. wanda: kletak gambar orang cam tak baik je kan.. baik letak gamabar kucen comey

    ReplyDelete
  8. Thumbs Up! d(^^,) Paling manangg gambar2 kucing tu, hahaha

    ReplyDelete
  9. samizul: thanks.. memang dalam blog ni, watak utamanya adalah kucing... btw, ramai lelaki yang komen ni, maknanya memang betullah kena jaga penampilan kan???

    ReplyDelete
  10. sebagai seorang lelaki tulin aku setuju dengan semua point ni hehehehe

    ReplyDelete
  11. kumbang jingga: ni yang menaikkan semangat kewanittan ni.. hihihi

    ReplyDelete
  12. wah boleh dipraktikkan lah kalau macam ni. hehe. ziema selalu jugak lah berperangai mcm budak2. tak padan dgn umur. haha.

    ReplyDelete

Every Journey Is Unique

 There is someone who says, 'Being pregnant at this age (in my 40s) is exhausting,' and I ask, 'Is it true?' She responds, &...