Thursday, March 24, 2011

Salah ke Tol NPE turun harga..

Today aku sampai agak awal kat rumah. mana tak nya semua tol aku ikut. Smart Tunnel RM2.00, Pastu masuk NPE kena RM1.60 , pastu tol kedua yang berhampiran dengan Kampung Medan tu pulak RM 1 .Kalau dulu kena RM1.60 lagi mahal. Walaupun turun enam posen je, dan ramai jugaklah yang komplen dan tak puas hati pasal penurunan harga setakat 60 sen ni, tapi bagi aku, aku dah cukup bersyukur dah. Alhamdullillah walaupun dulu harga tol tu singgit enam, aku masih lagi boleh bayar, jadi bila dia turunkan enam posen ni, aku tetap bersyukur. sekurang kurang nya ringanlah beban nak bayar tol tiap tiap hari kan.Tapi ada juga kerisauan kalau kalau nanti in future banyak kereta.

Berbalik pada kisah penurunan harga tol ni, kenapa ye ramai yang tak puas hati ye? Sebab memang semua salah ye apa yang kerajaan buat? turun salah, naik pun salah.Emm yang mana tak salah? Mungkin sebab bukan tol kat area rumah diorang ke yang turun? takpelah.. asalkan aku bersyukur dengan apa yang kerajaan .. Opss bukan... bukan kerajaan yang memurahkan rezeki aku.. Tapi Allah SWT. Alhamdulillah.... Bersyukurlah apa jua nikmat yang Allah berikan walaupun hanya sedikit.. Insyallah .... mudah mudahan akan datang ada lah lagi nikmat dari NYA.

Notakaki: Aku bukan orang kuat kerajaan, cuma aku orang yang tahu bersyukur dengan apa yang ada.

3 comments:

  1. kenapa orang masih guna tol walaupun terpaksa bayar?

    secara mudahnya tol memendekkan jarak perjalanan dan hampir sistem jalanrayanya teratur. that mean traffic managementnya ok.

    so kalau nak benda baik kenalah bayar. kalau tak nak, sila ikut federal road. kenderaan rosak tanggung sendiri, kalau accident handle sendiri, kalau tertiba sakit tanggung sendiri.

    h/way di sedia untuk memudahkan kita. at least kalau kenderaan kita rosak ada peronda h/way datang membantu. tak la tercengang2 sorang2.

    tetapi tak di nafikan kekadang harga yang di kenakan membebankan. kesimpulannya kalau kamu fikir positif, positif la jawapannya dan sebaliknya

    ReplyDelete
  2. ye betul tu sam. Saya setuju dengan pendapat yang diberikan.. Memang benar. Dulu saya hanya pakai kenari buruk yang asyik berhenti tengah jalan. Dan kerana sya selalu tol, setakat ni alhamdulillah... segala kesulitan dapat diatasi dengan selamat. bayangkan kalau lalu jalan bias, takut juga waktu tengah malam kan

    ReplyDelete

Every Journey Is Unique

 There is someone who says, 'Being pregnant at this age (in my 40s) is exhausting,' and I ask, 'Is it true?' She responds, &...